Jak se donutit razantně uklízet?

"Jo dneska je ten den, dneska už to fakt uklidím! A vyhodím všechny věci, který už nepotřebuju! Jo! A budu mít místo pro důležitý věci, který se mi válej kdoví kde. Nebudu hrabošit a syslit nepotřebný papíry, fakt ne. Přísahám." - "Jé tohle jsem hledala, tak dlouho! Ale tohlecto fakt nemůžu vyhodit, co když se to bude ještě hodit?! --- Ták konečně uklizeno. Počkat. Jakto, že vůbec nemám ten novej prostor?! Sakra, hm tak někdy příště."

Schválně, se přiznejte, kdo z vás se v tom poznal? Tak před měsícem, to byl i můj případ, pak ale přišel nějaký zvrat, který všechno změnil. Konečně jsem došla do bodu, kdy zvládnu opravdu vyhodit věci, které jsou mi k ničemu. Nehraju si s nimi, i když i to se mi často stávalo. Vím, že si spousta z vás řekne, že pokud jsem já svou přeměnu zvládla teprve před měsícem, jak tady můžu jakkoliv kázat? Já nechci kázat, chci vám přinést jen pár tipů jak na to.

Pro ilustraci použiju případ, kdy si chcete uklidit pracovní stůl a popřípadě k němu přilehlé šuplíky.

1. Začněte s čistým štítem
Možná se to nezdá, ale je opravdu důležité začít s prázdným místem, které budete postupně zaplňovat. Takže z pracovní desky všechno pryč.

2. Plánujte
Ujasněte si, k čemu všemu má váš pracovní stůl sloužit? U mě je to místo pro počítač, pro pořadač s dokumenty, které nechci aby se pokrčily nebo jinak poničily jen tak někde pohozené a dále organizér, který jsem si sama vyrobila. V tom by měly být tužky, pastelky a fixy a kancelářské potřeby jako jsou sešívačka, děrovačka, svorky atd.

3. Samotný úklid
Roztřiďte věci na dvě hromádky - ty, které opravdu potřebujete a na ty, které jsou k ničemu. Pro zachování co největšího pořádku buďte opravdu kritičtí a na hromádku potřebných věcí dávejte jen ty důležité. Já jsem díky tomu vyřadila milion popsaných papírků, staré účtenky, nepíšící tužky, polámaná pravítka a různé reklamní letáčky na jejichž syslení jsem 100% expert.

4. Rozmístění věcí
Abyste měli pocit, že jste skutečně něco udělali rozvrhněte si nějak odlišně uspořádání. Já měla najednou poloprázdný organizér, do kterého jsem si tím pádem mohla uložit, kromě sešívačky, děrovačky a svorek, taky washi pásky, zvýrazňovače nebo tyčinkové lepidlo.

5. Vyhození vyřazených věcí
Tak a teď nejtěžší část. Opravdu vyhoďte věci, které jste vyřadili. Nestačí je dát bokem, že je "potom" vyhodíte, protože pak je nevyhodíte a budete opět na začátku. Nejlépe je naházejte do nějaké staré igelitové tašky a odneste přímo do popelnice. Až to uděláte, budete na sebe pyšní. 😉

To bylo z dnešního článku vše, doufám, že se vám moje tipy pomohou a budete si moci klidně říct, že příště to už zvládnete i bez návodu.
💋 Karolína

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

To nevíš!

Nejoblíbenější místo v obchodním centru